Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými
Koníčková, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými se věnuje výzkumu vlivu konzumace romantických komedií. Práce má za cíl odhalit potenciální souvislosti mezi sledováním žánru romantických komedií a postoje mladých dospělých k romantickým vztahům, respektive k jejich názorům, představám a očekáváním, a případně i jejich chování v reálných vztazích. Teoretická část práce představuje romantické komedie jako filmový žánr včetně jeho historie, klíčových postupů a charakteristických rysů. Následně práce líčí možné vlivy audiovizuálních médií na diváky, popisuje klíčové teorie pro zkoumání vlivu obsahu na publikum a shrnuje dosavadní poznatky v oblasti výzkumu vlivu romantických filmů na své diváky. Následná praktická část ukazuje průběh a výsledky spíšeného výzkumu, jehož ústřední formou byl hloubkový rozhovor s respondenty - zástupci skupiny mladých dospělých. Oproti předešlým zkoumáním se tato diplomová práce zaměřila na genderově vyrovnaný vzorek, aby byl popsán také vliv romantických filmů na mužské publikum, přestože nejsou primární cílovou skupinou tohoto žánru. V rámci výzkumu jsou zkoumány aspekty konzumace romantických komedií, přístup respondentů k reálným romantickým vztahům, víra v romantické mýty a vnímání určitého chování protagonistů v romantických komediích....
Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými
Koníčková, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými se věnuje výzkumu vlivu konzumace romantických komedií. Práce má za cíl odhalit potenciální souvislosti mezi sledováním žánru romantických komedií a postoje mladých dospělých k romantickým vztahům, respektive k jejich názorům, představám a očekáváním, a případně i jejich chování v reálných vztazích. Teoretická část práce představuje romantické komedie jako filmový žánr včetně jeho historie, klíčových postupů a charakteristických rysů. Následně práce líčí možné vlivy audiovizuálních médií na diváky, popisuje klíčové teorie pro zkoumání vlivu obsahu na publikum a shrnuje dosavadní poznatky v oblasti výzkumu vlivu romantických filmů na své diváky. Následná praktická část ukazuje průběh a výsledky spíšeného výzkumu, jehož ústřední formou byl hloubkový rozhovor s respondenty - zástupci skupiny mladých dospělých. Oproti předešlým zkoumáním se tato diplomová práce zaměřila na genderově vyrovnaný vzorek, aby byl popsán také vliv romantických filmů na mužské publikum, přestože nejsou primární cílovou skupinou tohoto žánru. V rámci výzkumu jsou zkoumány aspekty konzumace romantických komedií, přístup respondentů k reálným romantickým vztahům, víra v romantické mýty a vnímání určitého chování protagonistů v romantických komediích....
Romantické filmy a představy žen o partnerském vztahu
Koryntová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Romantické komedie a představy žen o partnerských vztazích se zabývá výzkumem generace matek a jejich dcer, které tento žánr sledují. Jako východisko tohoto výzkumu byla zvolena teorie feministické filmové kritiky, za jejíž hlavní představitelku je považována Laura Mulvey. Cílem výzkumu je zjistit, jak se recepce romantických komedií podílí na tvorbě představ o partnerských vztazích u generace matek a dcer. Jako relevantní metoda pro zajištění odpovědí na položené otázky je zvolena kvalitativní metoda, přičemž sběru dat se docílí pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Následná analýza bude vycházet především ze zakotvené teorie, která se jeví jako nejadekvátnější způsob pro vytvoření závěru výzkumu.
The cocept of romantic lowe and its appearance in selected romantic movies with czech and slovak origin
Jančová, Michaela ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Romantická láska už od svojich počiatkov otvára otázku intimity a stala sa základnou sociálnou silou spoločnosti. Na rozdiel od podôb kresťanskej lásky alebo lásky vášnivej, je pre lásku romantickú typickým rysom to, že predpokladá určitý stupeň sebapoznávania a aktivity, ktorá vedie k jednému z jej charakteristických prvkov "hrdinskej výpravy". Od vzniku prvých románov, koncept prešiel už výraznú cestu a stal sa predmetom mnohých výskumov rozličných vedných odborov. Táto diplomová práca nahliada na problematiku zobrazenia romantickej lásky v zmysle společenského konštruktu, ktorý je premenlivý v čase a závislý na kultúrno- spoločenských faktoroch spoločnosti, pre ktorú je ako súčasť mediálneho produktu určený. Kunštrukcia mýtu romantickej lásky bude v tejto diplomovej práci spracovaná v kultúrnom prostredí Českej a Slovenskej filmovej tvorby, ktorý má spoločnú históriu. Vymedzené, zachytené a popísané mýty, metafory a archetypálne zobrazenia konceptu romantickej lásky, boli aplikované na vybrané filmové príbehy z obdobia rokov 1992 - 2013.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.